Fremtidens Rejsende

Fremtidens turist vil have transformation frem for autencitet

Sep 2019 // Forfattet af
Jacob A. P. Bøgh & Johan Bidstrup

Fremtidens turist vil have transformation

Engang var et billede af Den Lille Havfrue det største, man kunne opnå på sin rejse til København. Så kom oplevelsesøkonomien, og turister er blevet til rejsende, der kræver autentiske oplevelser. For fremtidens turist og rejsende bliver barren igen hævet. I fremtidens turisme skal oplevelse ikke bare underholde eller være autentisk, men transformere. Den skal løfte den rejsende til et nyt niveau. 

Fremtidens turist og rejsende træffer deres valg af destination, rejseformat og oplevelser på baggrund af, hvem de kan blive til på den anden side. Det kræver dybe indsigter i fremtidens turist på et andet niveau end vi kender idag. Vi skal forstå hvad drømme og ambitioner støbes af og vores organisationer skal geares til at hjælpe de rigtige steder hos rejsende med forskellige behov. 

Er din organisation klar til at skabe transformative oplevelser for fremtidens turist?

Transformative oplevelser giver store muligheder for at skille sig ud på markedet. Hvor “traditionelle” oplevelser hurtigt bliver glemt igen, har transformative oplevelser potentialet til at kickstarte en livslang forandring hos den rejsende. Hvor du som virksomhed vil have haft en essentiel rolle. Tranformative oplevelser vil derfor skille sig så markant ud at det vil skabe et nyt marked med høj kundeloyalitet og nye værdikæder. 

Har du og din organisation gjort jer klar til at give de rejsende oplevelser, der sætter langvarige aftryk? Er I ambitiøse og tør være frontløbere i den transformative oplevelsesindustri? Hvis modet og ambitionerne er der, men planen ikke ligger helt klar, står vi klar til at rådgive jer, og pege i den rigtige retning.

Skriv en mail til ambitious@fremtidensturisme.dk